مهندسی معکوس، طراحی و پروژه سالیدورک(Solidworks)

تدریس و آموزش سالیدورکس(سالیدورکز)

مهندسی معکوس، طراحی و پروژه سالیدورک(Solidworks)

تدریس و آموزش سالیدورکس(سالیدورکز)

سلام خوش آمدید

مهندسی معکوس و طراحی سه بعدی دستگاه ها و قطعات

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۲۵ ب.ظ

طراحی دستگاه و ماشین آلات صنعتی

طراحی دستگاه یا طراحی ماشین آلات صنعتی(Machine Design) در واقع از زیر مجموعه های علم طراحی مهندسی یا Engineering Design است که منجر به تولید یک دستگاه صنعتی کاملا جدید و یا بهینه سازی دستگاه موجود می گردد. همانگونه که میدانید یک دستگاه ابزاری است که با استفاده از توان ورودی، حرکت و فرآیند مورد نظری را ایجاد می کند. با این تعریف حتی یک آچار نیز جزء دسته ماشین ها و دستگاهها قرار می گیرد چرا که نیروی دست را بصورت گشتاور به پیچ وارد می کند و موجب چرخش آن می گردد. اما معمولا ماشین آلات صنعتی بیش از یک قطعه دارند و توسط مجموعه ای از مکانیزم ها به حرکت در می آیند. امروزه نقش انواع تجهیزات صنعتی و دستگاه ها در امور روزمره غیر قابل انکار است و هر یک از ما با آنها در زندگی خود سر و کار داریم. خودرو و موتور سیکلت، هواپیما، چاپگر، آسانسور و پله برقی، مترو و ... تنها نمونه هایی از ماشین هایی هستند که ما در زندگی روزمره با آن برخورد داریم. هرچقدر تکنولوژی بیشتر رو به جلو حرکت می کند، علوم بیشتری در طراحی یک دستگاه یا تجهیز صنعتی دخیل می شوند. در دنیای مدرن اکثر ماشین آلات صنعتی تنها شامل یک مکانیزم مکانیکی ساده نیستند. بلکه تخصص برق و الکترونیک، کنترل و مانیتورینگ، شبکه و مخابرات و بسیاری از تخصص های مختلف باید در کنار هم فعالیت داشته باشند تا ماشین آلات پیچیده امروزی تولید و در اختیار مشتریان قرار گیرند.

یکی از مواردی که موجب پیشرفت قابل توجه تکنولوژی ساخت و طراحی ماشین آلات و دستگاههای صنعتی شده است، نرم افزار های CAD/CAM و گسترش بسیار زیاد آنها در میان طراحان صنعتی و مهندسان مکانیک است. 

با استفاده از نرم افزارهایی از این قبیل مانند کتیا و سالیدورکز- سالیدورک، طراحی تجهیزات صنعتی و مکانیزمها بسیار سریع تر شده و نیز از دقت بالاتری برخوردار است. زیرا با کمک این نرم افزارها طراح می تواند مدل سه بعدی کاملی از تجهیز یا قطعه مورد نظر تهیه نموده و قبل از شروع فرآیند تولید، به بررسی اشکالات و ایرادات احتمالی بپردازد.

فرآیند مهندسی معکوس

برای مطالعه توضیحات تکمیلی در خصوص مهندسی معکوس و طراحی تجهیزات و قطعات از طریق فلش زرد رنگ بالای این پست به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

مرجع : وبسایت شرکت آراکو

طراحی انواع دستگاه و ماشین آلات صنعتی

مهندسی معکوس تجهیزات مکانیک

مهندسی معکوس و ساخت داخل قطعات صنعتی

طراحی، بومی سازی و بهینه سازی خط تولید 

انجام پروژه صنعتی Solidworks

شرکت آراکو - محمد قربانعلی بیک

شماره تماس مستقیم : 09124780268

شماره تماس شرکت : 02166561974-02166129745

وبسایت: www.araco.ir

مشاهده پروژه های آراکو در اینستاگرام:https://www.instagram.com/araco.ir

کانال آپارت آراکو - فیلم آموزش سالیدورکز: https://www.aparat.com/araco.ir

 

با توجه به توضیحات ارائه شده و نیز در نظر گرفتن روش اصولی مهندسی معکوس، بومی سازی و طراحی ماشین آلات صنعتی و دستگاهها و تجهیزات، مراحل مورد تائید شرکت آراکو در چارت ذیل نمایش داده شده است.

مهندسی معکوس

شرکت آراکو با تجربه چندین ساله در زمینه مهندسی معکوس و طراحی قطعات و ماشین آلات صنعتی توسط نسل پنجم نرم افزار های مدلسازی سه بعدی مانند Solidworks و با در اختیار داشتن بهترین و خلاق ترین مهندسین و طراحان مجرب کشور، آماده ارائه راهکارهای نوین در پروسه طراحی و بهینه سازی دستگاه های صنعتی می باشد. لازم به یاد آوری است که امروزه رقابت شرکت های طراز اول دنیا بگونه ای است که برای گرفتن گوی سبقت از دیگران، تنها توان عملکرد یک دستگاه مد نظر نخواهد بود. بلکه میزان مصرف انرژی، وزن دستگاه، قابلیت انطباق با شرایط مختلف و تعداد عملیات قابل اجرا همگی در رقابت تنگاتنگ صنایع طراز اول مؤثر خواهد بود. در این بازر رقابتی است که خلاقیت همراه با تجربه می تواند وجه تمایز شرکت های تولیدی را نشان دهد. متخصصان شرکت آراکو که همگی جزء فارغ التحصیلان برترین دانشگاه های کشور هستند، با تجربه حضور در صنایع مختلف و با رویکردی متمایز به دنبال نوآوری در طراحی هستند به گونه ای که نه تنها موجب افزایش بهره وری صنایع گردد، بلکه هزینه های تحقیق، توسعه و تولید را کاهش داده و منجر به سود آوری بیشتر گردد.

علاوه بر این موارد شرکت آراکو آمادگی دارد پروژه های مهندسی معکوس و بومی سازی دستگاهها، تجهیزات و قطعات اروپایی و آمریکایی را به روش کاملا اصولی انجام داده و پس از تهیه نقشه های ساخت، به تولید نمونه اولیه بپردازد.

برخی از توانمندی های شرکت آراکو در حوزه مهندسی معکوس و ساخت داخل به شرح ذیل می باشد : 

مهندسی معکوس چرخدنده، گیربکس و جعبه دنده صنعتی با سالیدورک

طراحی و مهندسی معکوس الکتروگیربکس آسانسور و درب و کابین

طراحی و خدمات مهندسی معکوس قطعات ورق کاری و خمکاری با سالیدورک

طراحی و مهندسی معکوس مبلمان اداری و صندلی

مهندسی معکوس و طراحی محصول، لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه

نظرات (۱)

  • محسن رحمانی
  • تشکر.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مهندسی معکوس، طراحی و پروژه سالیدورک(Solidworks)

    سفارش پروژه صنعتی با سالیدورک
    آموزش خصوصی و آنلاین سالیدورکس
    رندر(رندرینگ)صنعتی و تبلیغاتی
    سفارش ساخت انیمیشن صنعتی
    طراحی محصول و مدلسازی سه بعدی
    مهندسی معکوس دستگاه و ماشین آلات
    تحلیل، سیمولیشن و شبیه سازی
    دانلود مدل سه بعدی و قطعات سالیدورک
    کتاب، جزوه و فیلم آموزشی سالیدورکس
    دانلود نرم افزار سالیدورک به همراه کرک

    شرکت آراکو (قربانعلی بیک)
    شماره مستقیم :
    09124780268
    شماره تماس آراکو :
    02166129745 - 02166561974
    www.araco.ir

    Solidworks design and 3D Modeling
    Animation and rendering
    Solidworks simulation projects
    Solidworks Tutorial & training PDF
    Free download Solidworks 2022 & 2023
    Solidworks add-in & plugin download
    WhatsApp, IMO, Telegram
    989124780268+
    Info@araco.ir