مهندسی معکوس، طراحی و پروژه سالیدورک(Solidworks)

تدریس و آموزش سالیدورکس(سالیدورکز)

مهندسی معکوس، طراحی و پروژه سالیدورک(Solidworks)

تدریس و آموزش سالیدورکس(سالیدورکز)

سلام خوش آمدید

چطور می توانیم نرم افزار سالیدورکس را سریع و حرفه ای یاد بگیریم؟

مهندس ها و متخصص هایی که در زمینه طراحی دستگاه و ماشین آلات صنعتی کار می کنند، می دانند مدلسازی سه بعدی با استفاده از نرم افزارهای CAD، بک مهارت بسیار مهم و کلیدی برای استخدام است. اگر شما هم به طراحی محصول علاقه دارید، یاد گرفتن یک نرم افزار مدلسازی سه بعدی برای شما لازم است.

لینک دانلود نسخه های مختلف سالیدورک

مقایسه محبوبیت سالیدورک، سالید اج، کتیا و اینونتور

در بین نرم افزارهای مدلسازی برای مهندسان مکانیک در سراسر جهان، سالیدورک بیشترین کاربر و مخاطب را از آن خود کرده است. محیط کاربرپسند، امکان طراحی اصولی و حرفه ای و البته قیمت مناسب، از مواردی است که باعث شده سالیدورکس به یک نرم افزار پر طرفدار در دنیا تبدیل شود.

سالیدورک پرکاربردترین و یکی از قویترین نرم افزارهای طراحی مهندسی مکانیک است

برای آموختن و یادگرفتن طراحی و مدلسازی چند روش مختلف وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارد و در این قسمت به صورت مختصر در مورد هر روش توضیح میدهیم. البته اگر می خواهید به صورت مستقیم به قسمت آموزش رایگان سالیدورکز مراجعه کنید، می توانید به قسمت انتهایی همین مطلب مراجعه کرده و بر روی لینک مربوط به آموزش مورد نظرتان کلیک کنید.

روش اول : شرکت در کلاس و دوره آموزش عمومی Solidworks

در این روش شما با مراجعه به موسسات آموزشی می توانید در کلاس های عمومی ثبت نام کنید و به مرور زمان با نرم افزار سالیدورک آشنا شوید. ایراد دوره های عمومی این است که به خاطر تعداد افراد حاضر در دوره، استاد نمی تواند زمان زیادی را برای رفع اشکال هر نفر صرف کند و اصولا مطالب دوره به صورت تیتر وار توضیح داده می شود. علاوه بر این اگر می خواهید در زمانی کوتاه مهارت خود را در زمینه نرم افزار بالا ببرید کلاس های عمومی گزینه مناسبی نیستند. فراموش نکنید که به خاطر پاندمی ویروس کرونا، حضور در دوره های عمومی ریسک مبتلا شدن به بیماری را هم بالا می برد.

روش دوم : آموزش خصوصی و کلاس آنلاین فشرده سالیدورک

اگر نیاز دارید در کوتاهترین زمان ممکن و به صورت فشرده، یاد بگیرید که چطور با سالیدورکس مدلسازی و طراحی کنید، یا اینکه در ایران زندگی نمی کنید و می خواهید به زبان فارسی و به صورت خصوصی نرم افزار را بیاموزید، بهترین گزینه دوره آنلاین و از راه دور است. در این دوره ها وقت استاد کاملا در اختیار شما است و در عین حال ریسک مبتلا شدن به بیماری کرونا به صفر می رسد. البته هزینه دوره های فشرده آموزش آنلاین، از کلاسهای عمومی بیشتر است اما راندمان تدریس خصوصی سالیدورک هم بسیار زیاد است.

چرا دوره های خصوصی آموزش آنلاین سالیدورک آراکو با بقیه متفاوت است؟

یک نکته مهم در انتخاب کلاس های آنلاین، شرایط استاد دوره است. بهترین گزینه برای یاد گرفتن یک نرم افزار، افرادی هستند که با آن نرم افزار کار می کنند و می توانند به شما مطالب کاربردی را یاد بدهند. متاسفانه خیلی از اساتید صرفا به آموزش مشغول هستند و یک سری مطالب مشخص را به صورت کاملا تکراری در هر دوره تکرار می کنند. این مشکل باعث میشود شما وقت زیادی را صرف بعضی از دستورهای سالیدورکز بکنید که کاربرد چندانی ندارند و فقط برای پر کردن زمان کلاس گفته می شود. کار اصلی ما در شرکت آراکو طراحی و مهندسی معکوس است و بیش از 80% زمان خود را صرف پروژه های صنعتی می کنیم و تعداد کلاس های آنلاین ما کم است. به همین خاطر می توانیم مطالب را به صورت کاملا کاربردی و با هدف استفاده آنها در پروژه های واقعی به شما آموزش بدهیم و در زمان شما صرفه جویی کنیم.

یکی دیگر از وجوه تمایز ما، متد ویژه آموزش سالیدورکس برای عزیزانی است که با این نرم افزار هیچ آشنایی ندارند. ما با استفاده از روش تدریس بر اساس تمرین و تکرار، توانسته ایم به گونه ای آموزش دهیم که شما بتوانید بیشترین بهره را از دوره آموزشی ببرید. 

دوره های آموزش آنلاین سالیدورک ما، برای هموطنان خارج از ایران هم برگزار می شود و اگر شما در کشور هایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان، کشورهای عربی و غیره زندگی می کنید، می توانید نرم افزار Solidworks را در کلاس های خصوصی و از راه دور آراکو به صورت فشرده و کاملا کاربردی یاد بگیرید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد آموزش آنلاین دارید، با شماره 09124780268(محمد قربانعلی بیک از شرکت آراکو) تماس بگیرید. برای اینکه از سوابق پروژه های صنعتی ما اطلاع پیدا کنید می توانید به وبسایت شرکت آراکو و یا اینستاگرام نمونه پروژه های ما با سالیدورک مراجعه کنید

در دوره آنلاین خصوصی و فشرده آموزش سالیدورک، بدون نگرانی از ویروس کرونا، و از هر جای دنیا می توانید با ما همراه باشید

دوره خصوصی از راه دور سالید ورک شرکت آراکو برای دانشجویان و مهندسان خارج از ایران به صورت فارسی و انگلیسی قابل برگزاری است

برای شرکت در کلاس های اینترنتی و فشرده Solidworks چه تجهیزاتی لازم است؟

یکی از سوالاتی که در مورد کلاس خصوصی آموزش از راه دور سالیدورک پرسیده میشود این است که آیا برای دوره های آنلاین سخت افزار خاصی لازم است؟ برای اینکه بتوانید دوره آموزش آنلاین سالیدورکس را با ما سپری کنید، نیاز به یک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مناسب برای اجرای سالیدورک، بر روی این نوشته کلیک کنید)، دسترسی به اینترنت مناسب و بدون قطعی مکرر و یک هدفون و میکروفون دارید و نیاز به امکانات خاص و ویژه ای نخواهید داشت. البته انتخاب ورژن مناسب و اینکه کدام نسخه سالیدورکس بهتر هست؟، هم مساله مهمی است و باید به آن توجه کنید.

آیا برای یادگرفتن سالیدورک محدودیت سن وجود دارد؟

Solidworks یک نرم افزار کاربردی برای افرادی است که می خواهند طراحی و مدلسازی را به کمک کامپیوتر و به صورت سه بعدی یاد بگیرند. به همین علت به جرات می توانیم بگوییم برای یادگیری سالیدورکز محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و ما در طول آموزش ها با عزیزانی از 12 سال تا 70 سال برخورد داشته ایم. پس برای یادگرفتن، سن فقط یک عدد است، مساله مهم عزم و اراده شما است.

آموزش سالیدورک برای چه کسانی مفید و کاربردی است؟

یاد گرفتن نرم افزار طراحی و مدلسازی سه بعدی سالیدورکس برای تمام افرادی که در حوزه صنعت، تولید، رباتیک و طراحی محصول فعالیت دارند یا دانشجوی رشته های مکانیک، مکاترونیک، طراحی صنعتی و رشته های مرتبط هستند، مفید است. برای نمونه بعضی از افرادی که با یادگرفتن سالیدورکز می توانند در فعالیت های خود پیشرفت قابل ملاحظه ای کنند عبارتند از :

- افرادی که دستگاه و ماشین آلات صنعتی تولید می کنند و می خواهند به کارشان سرعت و دقیت بیشتری بدهند.

- اشخاصی که برای ثبت اختراع و طرح صنعتی نیاز به طرح و مدل سه بعدی دارند.

- شرکت ها و افرادی که مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات و ماشین آلات را انجام می دهند.

- دانشجوها و مهندسانی که در خارج از ایران مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپا اقامت دارند و می خواهند با هزینه ای مناسب و به زبان فارسی سالیدورک یاد بگیرند.

- مهندسان و طراحانی که قبلا با نرم افزارهایی مثل اتوکد کار می کردند.

چه پیش نیازهای علمی و اطلاعاتی برای یاد گرفتن نرم افزار سالیدورک نیاز داریم؟

بعضی از دوستانی که می خواهند سالیدورکس را یاد بگیرند و می خواهند در کلاس های آموزش خصوصی ثبت نام کنند، می پرسند که چه مدرک و پیش نیازی برای آغاز یادگیری نیاز است. شما برای اینکه Solidworks را یاد بگیرید نیاز به مدرک خاصی ندارید و حتما نباید در رشته ویژه ای تحصیل کرده باشید. تنها کافی است با اصول اولیه کامپیوتر آشنا باشید. البته بعضی از اطلاعات می تواند شما را در یادگیری و آموزش کمک کند و سرعت شما را بهبود دهد. بعضی از مواردی که باعث می شود شما بتوانید نرم افزار های کد را بهتر یاد بگیرید عبارت است از : 

- آشنایی با تجسم سه بعدی

- تجربه کار صنعتی در بخش تولید

- آشنا بودن با اصول نقشه کشی صنعتی

البته همانطور که گفتیم تمام این موارد به کیفیت آموزش سالیدورک می کند اما هیچکدام برای یادگیری الزامی نیست.

نسخه مناسب برای نصب سالیدورک

در مورد اینکه چه نسخه ای از Solidworks را در ابتدا بر روی کامپیوتر نصب کنیم، می توانید مقاله بهترین ورژن سالیدورک را مطالعه کنید. البته به صوررت کوتاه و خلاصه حتما پیشنهاد می کنیم از ویندوز 10 نسخه 64 bit استفاده کنید. در ادامه اگر سخت افزار متوسط یا ضعیفی دارید پیشنهاد می کنم که دانلود سالیدورک 2016، 2017 یا سالیدورکس 2018 را در نظر داشته باشید.

اگر لپ تاپ یا دسکتاپ شما سخت افزار قوی دارد، می توانید از سالیدورکز ورژن 2022،2021 و 2020 استفاده کنید.

سیستم پی سی و لپ تاپ مورد نیاز برای آموزش سالیدورک

در مورد اینکه بدانید برای کلاس خصوصی آنلاین سالیدورک چه کامپیوتری مناسب است، پیشنهاد می کنیم مطلب ما درباره سیستم و سخت افزار مناسب برای اجرای سالیدورکس را مطالعه کنید. البته به صورت کلی اگر قصد دارید دوره تدریس مقدماتی و متوسطه Solidworks را طی کنید، یک لپ تاپ یا دسکتاپ با پردازنده Core i5 و رم 6 الی 8 گیگا بایت، گزینه مناسب و ایده آلی برای شما خواهد بود. در عین حال حتی با پردازنده Core i3 و رم 4 گیگ هم می توانید سالیدورکز را اجرا کنید.

http://solidworks-iran.blog.ir/post/مشخصات-کامپیوتر-اجرا-رندر-شبیه-سازی-سیمولیشن-سالیدورک-سالیدورکس

روش سوم : یادگرفتن نرم افزار سالیدورک به صورت خودآموز

این روش معمولا طولانی ترین و دشوارترین راه برای یاد گرفتن نرم افزار است اما برای شما هزینه ای ندارد. اگر به هر دلیلی امکان شرکت در دوره آموزشی خصوصی و عمومی را ندارید و در عین حال به آموختن سالیدورکز علاقه دارید، می توانید با استفاده از کتاب های آموزش PDF سالیدورک و فیلم های موجود و مطالعه مقاله های Solidworks، به مرور زمان با نرم افزار آشنا شوید.

البته استفاده از فیلم های آموزشی هم یک روش خود آموز برای یاد گرفتن نرم افزار هاست. برای مثال جدیدا تعداد زیادی از سایت ها و شرکتها، اقدام به فروش پکیج آموزش مقدماتی و پیشرفته سالیدورکز می کنند. روش خریدن پکیج آموزشی، مطمئنا هزینه خواهد داشت و در عین حال مطالب آموزشی به صورت کاملا غیر اختصاصی است و برای افراد خاصی طراحی نشده است. به همین دلیل اگر بین خرید پکیج و کلاس های عمومی آنلاین مردد هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره های عمومی سالیدورکس است زیرا راندمان آن از پکیج های Solidworks بیشتر است و حداقل در طول دوره می توانید ارتباط بهتری با استاد برقرار کنید. 

البته برای دوستانی که می خواهند از فیلم آموزش سالیدورک به صورت رایگان استفاده کنند نیز، گزینه ای در نظر گرفتیم که در آن مطالب و توضیحات کلی آموزش مقدماتی سالیدورک قرار داده شده است. این فیلم ها در بخشی از همین وبلاگ و کانال آموزشی سالیدورک آراکو در آپارات قابل استفاده است.

در همین راستا یکی از هدف های اصلی شرکت آراکو، علاوه بر اجرای پروژه های صنعتی و کسب درآمد، بالا بردن سطح علمی هموطنان و فارسی زبانان سراسر دنیا در زمینه طراحی و انتشار مطالب آموزشی برای نرم افزار سالیدورکز(Solidworks)است، به گونه ای که برای همه افراد قابل دسترس باشد. مطالب موجود در لینک های زیر که توسط شرکت آراکو تهیه شده است کاملا رایگان است و امیدواریم با استفاده از این آموزشها، با نرم افزار سالیدورکس آشنا شوید و اشکالات خود را بر طرف کنید. برای مشاهده هر بخش از آموزش های طبقه بندی شده، بر روی لینک مربوط، کلیک کنید.

کارت گرافیک خوب برای اجرا و کار با Solidworks


انتقال اسمبلی و تولباکس سالیدورکز از یک سیستم به سیستم دیگر


چهارچوب و بیشترین طول قابل رسم در سالید ورک


ریست کردن سالیدورکس بدون نصب مجدد


آموزش طراحی پارامتریک در Solidworks


بهترین نسخه نرم افزار سالیدورک


آشنایی با محیط های مختلف سالیدورکس


تدریس آنلاین نرم افزار Solidworks و آموزش فشرده از راه دور


طراحی و مدلسازی قطعات ورقکاری و خم کاری با سالیدورکز


مشخصات کامپیوتر و لب تاپ مورد نیاز سالیدورکز


آموزش تلرانس و اندازه گذاری در سالیدورک


آموزش تنظیمات ها در سالیدورک


آشنایی با محیط های مختلف نرم افزار سالیدورک


آموزش رندرینگ و رندر در سالیدورک(Solidworks Rendering)


آموزش طراحی سازه، استراکچر و شاسی سالیدورکز


آموزش تولباکس و قطعات استاندارد سالید ورک


آشنایی با محیط های طراحی سالیدورک(ورقکاری، طراحی شاسی، محیط پایپینگ)


بومی سازی و ساخت داخل لوازم خانگی


مهندسی معکوس تجهیزات تهویه مطبوع


مهندسی معکوس و طراحی ماشین آلات و تجهیزات طلا و جواهر سازی 


مهندسی معکوس و ساخت تجهیزات و قطعات صنعت نفت و گاز


تفاوت بین مهندسی معکوس و کپی کردن ماشین آلات و دستگاه صنعتی


آموزش نمایه های سالیدورکز(Solidworks Features)


آموزش قالب نقشه کشی سالید ورک(Solidworks drawing training)


آموزش روش طراحی بالا به پایین(Solidworks Top down design)


آموزش فیچر و نمایه در محیط پارت  سالیدورکس(Solidworks features training)


آموزش رسم اسکچ در سالیدورک(Solidworks sketch training)


آموزش فارسی سالیدورک، بخش اول


آموزش فارسی سالیدورکس، بخش دوم


آموزش پیشرفته سالید


آموزش اندازه گذاری(ارزیابی) سالید ورک


آموزش سیمولیشن سالید ورکز


آموزش شبیه سازی جریان هوا و سیالاتی CFD سالیدورک فلو ورکز(Solidworks flow simulation)


آموزش ورقکاری و شیت متال در سالیدورکز(Solidworks Sheet metal)


آموزش تبدیل فرمت فایل سه بعدی CAD در سالیدورک (Solidworks saving format)


آموزش تخمین هزینه تولید در سالیدورکس


آشنایی با نمونه سازی سریع یا Rapid prototyping


آشنایی با پی دی ام سالیدورک - سیستم مدیریت اطلاعات محصول  Solidworks Product data management - PDM


دوره خصوصی آموزش آنلاین سالیدورک به صورت فشرده برای انگلیس، آلمان، آمریکا، استرالیا، کانادا و سایر کشورها

شرکت آراکو

قربانعلی بیک

شماره تماس مستقیم : 09124780268

شماره تماس مستقیم : 09358322301

شماره تماس شرکت   : 02166561974 - 02166129745

وبسایت آراکو

نمونه پروژه مدلسازی و طراحی سه بعدی شرکت آراکو 

کانال آپارت آراکو برای دانلود فیلم فارسی آموزش سالیدورکز

کانال یوتیوب آموزش سالیدورکس آراکو

نظرات (۴)

من به مدل سه بعدی یه شیر برقی برای مدلسازی خط لوله نیاز دارم. میتونید من رو کمک کنید؟

پاسخ:
با سلام
دوست عزیز ما مجموعه ای از مدل های سه بعدی قابل استفاده در سالیدورک، کتیا و نرم افزارهای کد رو جمع آوری کردیم و به رایگان در اختیار همه عزیزان قراردادیم. می تونید با مراجعه به لینکفایل سه بعدی آماده مورد نظرتوت رو پیدا کنید.
  • آیدین شهبان
  • آقا این همه نوشتید ما آخر نفهمیدیم برای یاد گرفتن solidworks باید چیکار کنیم.

    بالاخره باید بریم کلاس خصوص؟

    خودمون بخونیم

    خوب یه کلمه بگید تکلیف آدم رو مشخص کنید.

    پاسخ:
    جناب آقای آیدین عزیز
    سلام
    دوست عزیزم
    واقعا اگر از نظر ما می شد برای همه افراد یک نسخه واحد تجویز کرد، حتما اینکار رو می کردیم.
    هدف ما در این وبلاگ، ارائه توضیح جامع در مورد بخش های مختلف نرم افزار سالیدورک هست
    در خصوص آموزش سالیدورکس هم واقعا افراد مدل یادگیری شان با همدیگر فرق دارد. برای بعضی از افراد کلاس خصوصی، برای بعضی مطالعه از روی جزوه و برای برخی دیگر کلاس عمومی مناسب است.
  • شایان حجتی
  • دمتون گرم
    مرسی از این مطالبی که در مورد آموزش سالید ورک گذاشتید. الان همه پیج ها دیگه پولی شده.

    فقط آدرس صفحه مربوط به انتخاب کامپیوتر برای سالیدورک رو می تونید اینجا بزارید؟

    پاسخ:
    عرض سلام و تشکر از لطف جنابعالی
    بله. آدرس مقاله تخصصی در مورد انتخاب و خریدن لپ تاپ و کیس برای سالیدورک، را برای شما به اشتراک می گذارم.

    سلام

    من کانادا زندگی می کنم و برای آموزش سالیدورک می خوام از دوره های آنلاین شما استفاده کنم تا هزینه کمتری داشته باشه. البته به فارسی بهتر هم می تونم یاد بگیرم. فقط مشکل اختلاف ساعت با ایران رو دارم. آیا امکانش هست که کلاس های آنلاینتون بین ساعت 5 تا 8 به وقت تهران برگزار بشه تا من هم مشکلی پیدا نکنم؟

     

    پاسخ:
    سلام دوست عزیزم
    بله امکان برگزاری دوره فشرده آموزش Solidworks برای عزیزان ساکن کانادا و آمریکا وجود دارد و قبلا هم این کار را به دفعات انجام داده ایم. 
    برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طرق واتس اپ با ما در ارتباط باشید
    09124780268

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مهندسی معکوس، طراحی و پروژه سالیدورک(Solidworks)

    سفارش پروژه صنعتی با سالیدورک
    آموزش خصوصی و آنلاین سالیدورکس
    رندر(رندرینگ)صنعتی و تبلیغاتی
    سفارش ساخت انیمیشن صنعتی
    طراحی محصول و مدلسازی سه بعدی
    مهندسی معکوس دستگاه و ماشین آلات
    تحلیل، سیمولیشن و شبیه سازی
    دانلود مدل سه بعدی و قطعات سالیدورک
    کتاب، جزوه و فیلم آموزشی سالیدورکس
    دانلود نرم افزار سالیدورک به همراه کرک

    شرکت آراکو (قربانعلی بیک)
    شماره مستقیم :
    09124780268
    شماره تماس آراکو :
    02166129745 - 02166561974
    www.araco.ir

    Solidworks design and 3D Modeling
    Animation and rendering
    Solidworks simulation projects
    Solidworks Tutorial & training PDF
    Free download Solidworks 2022 & 2023
    Solidworks add-in & plugin download
    WhatsApp, IMO, Telegram
    989124780268+
    Info@araco.ir